30 Ağustos 2009 Pazar

BANDIRMA


bandırma yöremize ait bir yemek.karabükte annemin yaptığı bandurmayı görüyorsunuz.yılbaşında güzel bir bandırma ziyafeti çekmiştiz.ellerine sağlık annecim.

BANDIRMANIN MALZEMELERİ:
1.500 gr. hindi eti.(tavuk eti de olur)
2.1.kg. yufka ya da un(kendi yufkanızı yapabilirsiniz)
3.250 gr. tereyağı


YAPILIŞI:
hindi haşlanarak pişirilir.suyu daha sonra kullanılmak üzere haşlanır.haşlanmış hindi parçalara bölünür.orta boy tepsinin bir tabanına hindi ve eritilmiş kızgın yağ serpilir.yufkalar rulo hale getirilip 5 cm. boyunda kesilir.kesilen yufkalar hindi suyuna bandırılıp,tepsiye dikine dizilir.bu işlem tepsi dolana kadar devam eder.dolan tepsideki yufkaların üzerine tekrar et,kızgın yağ dökülür.tepsi bir kaç dakika ocakta yada fırında tutulduktan sonra servise hazır hale gelir.
bayılacağınıza eminim.
Afiyetler olsun::)

3 yorum:

  1. ziyaretin için teşekkür ediyorum
    bende seni izlemeye aldım
    bu yemeği kastamonulu bi arkadaşımdan duydum ama hiç yemedim
    o hep harika olduğunu söylerdi
    sevgiler

    YanıtlaSil
  2. teşekkürler melisa.sen benim ilk yorumcumsun.bu yemek kastamonu,karabük çevresinde bilinir.denemenizi tavsiye ederim.:)

    YanıtlaSil
  3. bu arada blokta yeni olduğum uçun birşey sorucam bu resimlere çerçeve falan konulmuş düzgün yerleştirmişsiniz.bunu nasıl yapabilirim acaba?

    YanıtlaSil