2 Eylül 2009 Çarşamba

EZOGELİN ÇORBASI-hemde bu susuzlukta!


3 gündür sularımız kesik.siteden kaynaklanan bir problemmiş.bugün yarın gelir diye yedek su depolamamıştım.son kalan içme silarıyla hem bu çorbayı hem de sultan sarmasını yaptım.inanın son damlasına kadar kullandım suyu.sultan sarmasında çok zorluk çektim çünkü son anda çırpı teli yıkamam gerikti en son suyum da ona gitti.neyse ki akşama sular geldi de biriken bulaşıklarımı yıkayabildim:).yarın yine gidecek mi bilmiyorum.gelelim zor şartlar altında yapılan çorbamıza.tarifini emelin mutfağı adlı siteden aldım.fena olmadı ama bir dahakine suyu daha az koymayı düşünüyorum.tarifi aynen veriyorum:

MALZEMELER:


- 1 türk kahvesi fincanı kırmızı mercimek,

- 2 çorba kaşığı pirinç,

- 2 çorba kaşığı bulgur,

- 2 çorba kaşığı un,

- 1 küçük soğan,

- 1 tatlı kaşığı domates salçası,

- 1 tatlı kaşığı acı biber salçası,

- 1 paket et suyu tablet,

- 1 tatlı kaşığı nane,

- 1 çay kaşığı kararbiber,

- 1 çorba kaşığı tereyağı, 2-3 kaşık sıvı yağ,

- yeteri kadar tuz,

- Limon,



HAZIRLANIŞI:

Mercimeği, pirinci ve bulguru yıkayıp süzün. Soğanı minik minik doğrayıp tereyağ+sıvı yağ karışımında kavurun. Soğanın üzerine 2 kaşık un ilave edip kavurmaya devam edin. 1-2 dakika sonra salçasını daha sonra da mercimek, bulgur, pirinç ve tuzunu baharatını katıp bir kaç dakika daha kavurun. Yaklaşık 2 litre sıcak su katıp 1 tane t suyu tablet ilave edin. Düdüklü tencerenin kapağını kapatıp buharı çıktıkdan sonra kısık ateşde 15 dakika pişirin. Bu çorbayı mikserden geçirmiyoruz. Düdüklü tencerede yaptığımız için çorbamız zaten özleşmiş olur.

afiyetler olsun:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder